Nepopularna mišljenja (book tag)

Ne volim blogerske izazove ali im se odazivam, da ne budem kvariigra.
Ovaj put me je nominovala Olja Karan sa bloga http://odsvegaponesto-oljaka.blogspot.rs. 

1.Popularna knjiga ili serijal koji se tebi ne sviđa
Hari Poter. Svaki moj pokušaj završio se na oko 30. strane prve knjige. Previše maštovitih likova, za stepen moje koncentracije. Ko koga juri, ko je sa kim a protiv koga... Za mene, previše.

2. Knjiga ili serijal koji se tebi sviđa, a drugi ga ne vole
 
Stvarno ne znam. Knjige čitam onako kako mi dođu u ruke. Biramo se po nekim čudnim kriterijumima. Ne komentarišem ih sa drugima pa ne znam šta o njima misle.


3. Ljubavni trougao u kome glavni lik završi sa pogrešnom osobom ili popularni fikcioni par koji ti se ne sviđa

Ana Karenjina i njena ekipa. Kapiram da su ruske zime bile gadne i da je Tolstoj baš imao vremena da piše pa je to glavni razlog što je Ana sva njanjava a Vronski glumi baju. Valjda su se, u to vreme, žene sekle na takve tipove. Ni pre 30 godina, kada sam to čitala, nisu mi bili simpatični.

4. Popularni žanr koji retko uzimaš u ruke 

Svi oblici fantastike, obične, epske i sve ostale vrste. Nije da nisam pokušala. Jednostavno, nismo kompatibilni.

5. Obožavani fiktivni lik koga ne voliš

Ne znam, verovatno mnoge ne volim samo to još ne znam, obzirom da ne čitam ono što većina čita. Znam koji mi je omiljeni: agent 007 :) Čovek natprirodne pameti, šarma, znanja, ukratko.. Savršen. Naravno da mislim na Šon Konerija.

6. Popularni autor koji ti iz nekog razloga ne leži

Pavić. Obrni, okreni, njegov stil pisanja i moj stil uživanja u knjizi smo suprotnih polariteta. Da ne pominjem Mojsilovičke, Bjelice i ostale popularne.. Nisam čitala pa nemam ni mišljenje. Ista je stvar bila sa Koeljom. Kada se nacija sekla na "Ratnika svetlosti", dobila sam knjigu. Otvorila i zatvorila. Šteta što je imala posvetu inače bih je rado poklonila nekome ko voli popularne autore. Zaista, ne volim pisanje po knjigama. Posveta se piše na komadu papira a ne na knjizi. Neko se potrudio da napiše najbolje što ume. Na knjigu mislim. Glupave i forsirane posvete knjigu obezvrede. Ne pišem ih više ni na svojim knjigama, čak ni kada čitaoci to traže. Knjiga je da se poštuje, ne da se šara.

7. Popularni knjiški kliše koji ti je dosadio - ( npr. izgubljena princeza, korumpirani vladar, ljubavni trougao)

 Ništa me ne opusti kao klišei Danijele Stil. Čudo jedno koliko mi prija ta jednostavnost gde je sve predvidivo još od korica. Ne, nikad mi neće dosaditi ljubavisanje sirote sekretarice sa bogatim skotom. Živeli naivni ljubavni romani od kojih me ne boli glava a zaspim savršeno!

8. Popularna serija koju ne nameravaša da pročitaš

 "Igre prestola". Čak nisam sigurna ni da li se to tako zove. Epska fantastika me ne zanima ni u kom obliku. Neko će reći da je to tako jer je nisam čitala. Nisam i ne nameravam. U vreme bombardovanja pokušala sam da čitam "Gospodara prstenova". Efekat je bio isti. Ili pročitam odmah ili nikad. Ovo ću nikad.

9. Izreka kaže; Knjiga je bolja od filma, međutim, koja ti se filmska ili TV adaptacija više svidela od knjige   
    
Ne gledam filmove. Ni na TV ni u bioskopu ni sa neta. Ako mi ne drži pažnju, izađem onog momenta kad mi ne prija, i iz bioskopa i iz pozorišta, čim osetim vibraciju koja me remeti. Ne moram ja ništa. Do mene je, ne do filmova. Knjigu mogu da nastavim da čitam i sutra, film više nikad.
Nekada, filmovi po romanima Agate Kristi su mi bili pitkiji nego njene knjige.

Jasno je da sam matori drk koji živi po svome. Ono što mi ne prija, više ne dotičem, bilo da su knjige, filmovi ili ljudi.

Nameravam u ovo da uvalim samo Nedu Drajić Petronić sa bloga http://bitnoinebitno.blogspot.rs/,
zato što mnogo lepo piše i više ljudi to treba da zna.

Uzdravlje!


Comments

Popular posts from this blog

Priče iz drugog braka XXXII

Priče iz drugog braka XXXIII

Priče iz drugog braka XXXIX