Mambo džambo

Često viđam slike sa kojekakvih seminara i radionica. Divim se ženama koje na sve to stižu i, kada izađu, znaju u šta su investirale svoje vreme i svoj novac.

Jednako često, čujem da polaznice, posle pola sata, ne umeju ni u dve rečenice da prepričaju šta su čule i naučile. Ovo drugo, posebno. Uglavnom vrte 10 fraza o božanstvenosti i snazi žene, majke, kraljice i boginje. Sa akcentom na boginje. Strpljivo i vrlo zainteresovano pokažem interesovanje da i ja naučim nešto o toj čuvenoj "ženskoj energiji", ličnom procvatu i buđenju žene. Verovatno grešim negde. Mene, kao ženu, budi alarm ili, eventualno, zvuk đubretarskog kamiona u susednoj ulici, oko 6h ujutru. Obično ne znam kako se zovem, kad se moja ženska energija i ja probudimo. Kao bez glave, jurim da dovršim grašak i izvadim veš koji se prao dok je jeftina struja, da ga okačim na vreme inače će da me čeka u veš mašini, do uveče.

Neke fine i učene žene su pokušale da mi prepričaju te seminare. Kao, treba da si srećna i zadovoljna onim što imaš a ne onim što nemaš. Logično, nisam zadovoljna onim što nemam a na spisku dnevnih obaveza imam mnogo redova. Dalje? Paaaaa.... Kreće kolutanje očima, kao, moraš da dišeš ovako... I onda neki pokušaj čoveka kog je neko davio da dođe do vazduha. Ne umem. Moja boginja to ne kapira. Ok, idemo dalje. Da li moram da sedim na stiroporu, da bih postala uspešna? Ju, odakle ti to, pitaju šokirane? Shvatim da nemaju smisao za humor. Ili im je ispao iz novčanika, kad su plaćale evrićima ta svemirska znanja. Sednem, pokušam tako da dišem i zaspim. Čim sednem i opustim se. Boginja samo što ne zahrče, dok lagano tonem u san. 

Hajde sada ozbiljno: nauči me to što si platila 50 EUR, zamolih prijateljicu. Fakat, od svakoga može nešto da se nauči. "Ne umem, to moraš da probudiš u sebi, da rasplamsaš božansku vatru"... Krenuše joj suze. "Ne umem da ti objasnim", kaže, tako mi je bilo dobro posle tog seminara ali danas ne umem ništa da ponovim. "Da li moraš da spremiš novih 50 EUR, da bi se setila kako da se probudiš iznutra?", pitala sam, iskreno. Već je plakala na mom ramenu. To je mogla i bez 50 EUR, uvek, samo nisam htela da joj kažem kao i informacije da kosmička sila buđenja nečega neće da radi bez evrića, na prazno. Da li je prazna priča to "znanje" koje je kupila za 50 EUR, nisam htela da joj rušim igračke. Kad je prestala da plače, tiho me je pitala "Da li sam ja izgubljen slučaj, kada ne umem da prepričam kako sam dva sata skakutala i disala duboko i mantrala i ništa naučila? Da li moram da budem fanatično nasmejana i istripovana da imam božansku snagu a padam na nos od posla i obaveza?" Zagrlih je. Nisi ti, mila, izgubljen slučaj. Ti si napunila nečiji Ego i džep a svoje probleme nisi rešila, a sve su šanse da ih tako nećeš ni rešiti. Nisam joj rekla. Da je spremna da to čuje, ne bi ni tražila mambo džambo rešenja. Budi boginja, to je sve u redu samo uključi pamet i odluči da želiš da menjaš ono čime nisi zadovoljna. Ovaj svet je surov. Rešavaj probleme, ne očekuj da ti neko proda rešenje.
"Kako je ta voditeljka stalno nasmejana", pitala me je. Hm... Daj i meni 50 EUR da ti pokažem...

Druga drugarica me je pozvala da vidim njenu terasu. Prepuna cveća, začinskog bilja, lepo organizovanih saksija i dekoracija, zaista impresivno. Kaže, volela bi samo baštom da se bavi, da ne mora na posao, da je Beograd guši zajedno sa svim obavezama. Kaže da joj nedostaje njen rodni grad, gde je biciklom za 10 minuta stizala do fakulteta. Njeni više ne rade zemlju, sve je zaraslo, propada. Eto ideje, pa što se ne odseliš tamo, deca su ti svakako na fakultetu u Beogradu, možeš da iskoristiš zemlju i gajiš šta god voliš, još i da zaradiš od toga? Trgla se, kao Trnova Ružica kad je princ poljubio. "Ma nemoj, da mu se (mužu, jel) sklonim pa da može da dovodi one njegove kockare  kući??? O, pa zar zaista misli da je bitno kud ih dovodi... Koliko života još namerava da živi ako je spremna ovaj da provede među saksijama bosiljka i paprika na terasi umesto na njivi koju je od dede nasledila?

Da li je, zaista, lakše kupiti čarobnu formulu za prosperitet, kroz beskraj skupih "seminara"posle kojih ne umemo da sastavimo dve rečenice o tome šta smo naučile? Da li je pravo rešenje prihvatiti odgovornost za svoje izbore, za svoje odluke, za svoje (ne)činjenje? Svakome na volju. Nemam ništa protiv povezivanja sa energijom predaka i aktivacije unutrašnjih vulkana i cunamija, zaista. Samo se glasno pitam, da li su boginje i čarobnice zaista uverene da se problemi tako eliminišu? Nije potrebna visoka škola, da se izvede zaključak. Potrebno je odvesti sebe na kafu, za 120 dinara, popričati u miru sa samom sobom i krenuti u borbu. 

Još nisam čula ni jednog svog prijatelja, muškarca, kako se povezuje sa dedinom linijom i budi boga u sebi. Muškarci su skloniji praktičnim rešenjima i ne rasipanju novca na čarolije. Na alat, na utakmice, na koješta da ali na čarolije ne baš. 
Ljudi se pokreću ili ne, samo je diskutabilno koliko jaku želju za menjanjem sebe imaju. Postoji stručna pomoć, bazirana na nauci i fakultetski verifikovanom znanju.
Kad ljudi, sami ili uz stručnu pomoć, sa sobom pronađu i uspostave komunikaciju i mir, sve okolo će se menjati u paketu. Gratis.



foto: Pixabay/Internet


Comments

Popular posts from this blog

Priče iz drugog braka XXXII

Priče iz drugog braka XXXIX

Taj muški strah