Bajkeru

Tebi, koji misliš da si bajker zato što si kupio motor,

Dobrodošao u svet koji, kao i svi ostali, ima svoja pravila. To što si seo na motor, ne znači da si kupio ulaznicu u čarobni svet. Nije to luna park, nisu to autići za sudaranje ni ringišpil ni balerina. Više je rulet sa pravim metkom, ako ćemo da poredimo sa poznatim.

Motor se ne voli od momenta kad se kupi. Sa motorom se raste. Pod noktima mora da bude crno, onda kada tvoji vršnjaci izlaze sa devojčicama a ti gledaš kako Majstor rasklapa mašinu i učiš. Budeš srećan ako ti traži gedoru ili krstasti. Tvoj motor je u njegovim rukama.  I tvoj život. Kada drugi idu na more, ti radiš preko leta, da zaradiš za nov, jači, brži, za nove gume ili da promeniš sedište. To, što si odrastao i novac ti ne predstavlja problem da motor kupiš, ne čini te bajkerom. Čini te opasnim na ulici. Ti nisi, kao dečak, krao dedinu Bobbetu, padao i ogrebotine krio da ne dobiješ batine. Nisi odrastao i srastao sa motorom, kao što su srastale kosti koje si, u mladosti lomio. Nisi roditeljima brige zadavao, svoje rane si lizao i zarastao sam, rizikujući sve samo da ti ne zabrane da voziš. To, što si danas seo na 850 cc, ne čini te bajkerom. Postao si samo vlasnik motora. To nije ni slično.

Tebi, koji si na glavu stavio kacigu samo da bi ispoštovao zakon.. Znaš li čemu služi ta kaciga? Znaš li da nikoga, osim tebe, ne treba da brine tvoja glava koja će možda nekad a možda nikad, da pukne o asfalt? Znaš li koja je bočna protekcija kacige koju si stavio na glavu? Verovatno nemaš pojma. Kupio si je jer Pera ima istu takvu a kaciga vam, obojici, služi kao odbrana od policijske kontrole. Jer, da si video kako prsne, kada neko glavom obriše asfalt i kako mu život sačuva, možda bi razumeo čemu služi svaki njen deo. Znaš, bajker opremu ne nosi kao pozeraj. On ima svu slobodu ovog sveta i baš mu nije bitno kako će drugi da mu se dive ili ga se plaše, kada sedne na motor obučen kao da ide na vožnju od 2000 km. Ti samo vozi u baletankama i bermudama. Kad prvi put kožu budeš ostavio na vrelom asfaltu, možda ćeš razumeti zašto se i na vožnju od 500 m ide kompletno zaštićen.  

Ako ne umeš da štitiš sebe, kako ćeš da zaštitiš devojku koja će biti presrećna da je provozaš a drugarice slikaju i stave na Instagram kako živi brzo? Zbog sebe nemoj, ako bar u koferu nemaš dve kacige. Asfalt ne bira koga će da poljubi a taj poljubac, često, predhodnik je smrti. Niste vi, deco, padali pa nemate svest da je sekund dovoljan da se pređe reka Stiks. 

Sva je vika na bajkere, da luduju u vožnji, da su drski, da pretiču i divljaju. Bajkeri su najranjivija kategorija u saobraćaju. Neki ih ne primete samo zato što su bajkeri etiketirani kao "loši momci". Nisu ništa lošiji ni bolji od svih ostalih u saobraćaju, samo ih neki ne vide, namerno ili ne. Sekunde, ljudi, sekunde su dovoljne... Jaka mašina i vibracija jake kubikaže lako puste gas i posledice budu fatalne. Treba to umeti, znaš. Ergelu od 140 konja moraš da umeš da kontrolišeš, isto kao što moraš da umeš da kontrolišeš ručicu za gas i kočnicu. Da znaš svoj motor bolje nego sebe, da umeš da bezbedno prođeš i kroz izliveno ulje na drumu i kroz polja suncokreta. To što si nadrkao izduv da bi se pola grada treslo od buke kada voziš, ne čini te bajkerom nego izvorom zagađenja.

Nije motor samo da sedneš i voziš. Bez strasti i poverenja tebe u mašinu, to je samo prevoz od A do B. Svaka strast mora da se kontroliše i obuzda. Motor je kao žena. Ili ti je sve ili ti je neko da vreme brzo prođe. Momenat kada staviš potkapu, kacigu, prebaciš desnu nogu preko sedišta i okreneš ključ u bravi je momenat kada čarolija treba da počne. U tom trenutku, sa motorom si jedno, kao sa ženom u trenucima najveće strasti. Ako svoj motor ne voliš srcem, ako ti duša ne vibrira od svih tih konja koje samo ti treba da obuzdaš, nemoj da se zoveš bajkerom. Motor to nije zaslužio. Vozi i uživaj u prevozu. Strast prema slobodi, plesu na drumu, jedinstvu sa moćnom mašinom ispod tebe je neka druga priča.



Foto: Suzuki Hayabusa, Internet




Comments

Popular Posts