Za neupućene i radoznale

Radoznalci, ujedinite se!

Zanima vas koješta o meni pa evo, da imate informacije ispravne i tačne iako "pouzdani" izvori mogu da tvrde drugačije. Sve ostalo, kako bi rekao prof. Varagić, možete o meni da pročitate na google.com.

  • Zanima vas koliko imam godina? Za par dana ću 49. punih i ulazim u 50. Nemam šminku,  bore ni dijagnoze da svoje godine dokazujem. Sve lepo piše u ličnim dokumentima.
  • Razvedena sam i srećna. Razvedena, jer je razvod bio jedino rešenje za naš brak. Srećna, ne zato što sam razvedena već zato što mi je sreća izbor. Mogla sam da izaberem i da budem žrtva, jadna, tugaljiva, euforična, luda, drska, bezobrazna... Izabrala sam da budem srećna. To je to. Jednostavno sasvim.
  • Kako sam postala Naj Žena 2016. u izboru čitalaca Blic Žene? Na osnovu svog pro bono rada u savetovalištu za razvedene i jednoroditelje. Ovaj magazin je, među prvima, primetio moju priču i približio je čitaocima. Baviću se time, na isti način kao i do sada, sve dok bude onih koji ne umeju sami da se snađu, koji su zapeli i nikako da se pomere posle razvoda ili gubitka partnera i kojima je moje iskustvo i znanje, na tu temu, dragoceno.
  • Zašto to ne naplaćujem? Zato što ne želim da zarađujem na tuđim mukama. Zato što sam tako u mogućnosti. Zato što nemam diplome verifikovanih i priznatih državnih fakulteta humanističkih nauka. Nemam ni diplome sa kurseva, štampane na matričnom štampaču. Radim to zato što svoje znanje i iskustvo stavljam na raspolaganje onima kojima može da pomogne. Ne prodajem maglu, ni spakovanu ni na veliko. Moja investicija su vreme, znanje i iskustvo. Moja zarada je puno srce.
  • Nisam protivnik braka, iako bi mi neki rado nalepili tu etiketu. Brak je super. Možda je super i za mene ali nisam ja super sa brakom. Postoje drugi, za mene prihvatljiviji oblici zajednice. Da li ću da imam svoje prezime, prezime svog partnera ili se zovem Mini Maus, iza i ispred pločice na vratima opet sam ja. Kakogod.
  • Zašto ne idem na more? Zato što sam alergična na sunce, gužvu i galamu. Zato što mi više prijaju mirni produženi vikendi pored jezera.  Zato što mi je četiri dana dovoljno da se odmorim i nastavim redovnim ritmom.
  • Zašto dete puštam da ide sa školom u Grčku, još od kad je završila 6. razred? Zato što znam šta ume, šta sme i na šta je spremna. Imam ogromno poverenje u nastavnice i agenciju, odlično iskustvo bez propusta i shvatanje da se moje i ćerkino viđenje odmora razlikuju. Svakog leta, vrati se obogaćena novim iskustvima, samostalnija i spremnija za život. Radost se podrazumeva.
  • Zašto joj, nikad, nisam kontrolisala telefon i komunikaciju sa društvom? Zato što verujem da ume sama da izabere sa kim će da provodi vreme i na koji način. Tu sam da korigujem i uputim, pomognem i objasnim sve što pita. Svako ima pravo na privatnost.
  • Zašto ne volim Balkan? Zato što živim u najvećoj sremskoj opštini, Novom Beogradu. Zato što su tu moji sremački geni svoji na svome. Zato što mi je Srem stanje uma, Bačka je moja ljubav a Banat je mir. Balkan nije moje prirodno stanište. Ne treba niko da me plati kesom makarona, da to napišem. Dugogodišnji lični stav i izbor. Kad god mogu da biram, uvek Vojvodina a ne Šumadija. Ravnicu volim, tu pripadam, tu mi je mesto. Vojvodinu nosim u genima. Ne ulazim u diskusiju da li je tamo negde lepše. Meni je ovde savršeno. Tu su mi i srce i duša, koren i krila. U Sremu su kosti mojih predaka, mojih prijatelja, onih od kojih se ne rastajem. To je i tu je moje. Tuđe poštujem ali moji putevi vode samo na sever i zapad.
  • Nisam "blogerka". Ne volim makarone. Samo pišem na blogger platformi.
    Na konkursima i dešavanjima za blogere mogu da učestvujem kada uplate 2000 EUR za moje pojavljivanje, na račun ustanove ili porodice koju izaberem.
  • Nisam svetica, ni savršena žena, kraljica. Posebno nisam boginja i nemam ambiciju da postanem, u vikend programu osvešćivanja za 200 EUR. Ovozemaljski život mi sasvim prija. Moje misli, reči i dela su u skladu, u istoj liniji. Ne trpim nerad, slabo podnosim kukanje na sudbinu, inertnost i lenjost. Ne volim kućne poslove. Ordenje delim prema ličnim zaslugama. Ignorisanje, takođe. Uvažavam različitost ali ne trpim ni tesne cipele a ne tesne ljude. Moj intimni krug je zatvoren za javnost. Koliko cenim prijatelje, skoro toliko cenim i neprijatelje. Par rečenica je dovoljno da pređu iz keca u dvojku. Prvu rečenicu prihvatim i razmislim. Drugu saslušam a posle treće se udaljim i ostanem tu sve dok distanca ne postane veličine kosmosa. Iz dvojke u keca... Nema nazad. Do poštovanja sebe je.

Moj svet ima vrlo jasno definisane granice.
Geografski, ne istočnije od Pirota.
Ljudski, ne za parazite.
Moralno, ne za duple kriterijume.
Moj život, moja pravila i moja muzika.
Lepota je u izboru.


 leto 2019.

Comments

Popular posts from this blog

Priče iz drugog braka XXXII

Priče iz drugog braka XXXIX

Taj muški strah