Suplementi i aleva paprika

Okupilo se par žena pa je krenula priča o ishrani dece. Nisam stručnjak i nemam malecko dupe, da to dokažem. Uopšte, na temu vaspitavanja i podizanja deteta nisam pročitala sve knjige ovog sveta i nisam diplomirani mamolog. 

Divim se ženama koje su svoje roditeljske funkcije unapredile u naučne. Za sve teme imaju gomile dokumentacije, naučnih dokaza, sate i sate čitanja i studiranja da li je brokoli bolji od kajsija. Priznajem da ne percipiram roditeljstvo na tom naučnom nivou. Više se oslanjam na osećaj i razum, kapiram da ta dva ne mogu da me slude kao neka naučna studija o nedostatku magnezijuma. Podnošljivo mi je da slušam diskusije dipl. mama, da iz svog ćoška gledam kako sve prerasta u boks meč i hvalisanje svaka svog deteta pred kojim bi se Ajnštajn i Platon postideli kao glupavi.

Odavno sam naučila da se isključim, ako već ne mogu da uteknem. Stvarno me ne zanima na koliko stranih jezika ide neki četvorogodišnjak ni kakve ingeniozne sportske rezultate postiže petogodišnjakinja koja ne trenira samo ronjenje na dah u havajskom arhipelagu (mada, duga je godina). Šta znam, ja sam dete motivisala da se popne na drvo, i sama siđe. Dok su njeni vršnjaci znali sve replike iz svih delova "Star Wars"-a, moja je cepala trenerke po granama u krošnjama jelki u parku. Čak je tu pronalazila utočište od dece sa kojom nije htela da se igra, pa bi sedela visoko među granama kao neki šareni papagaj. Kapiram da joj je tamo bilo super. Divan je osećaj distancirati se od smora. Sa druge strane, ostale devojčice su bile princeze u roze šljokicama, pa nije ni priličilo da se veru po drveću "da se ne uprljaju i pocepaju". 

Kako to obično bude, sinoć diskusija ode na to šta jedemo, kako jedemo, zašto jedemo... Da, navike se stiču u kući i kontrolišu sve dok ne preovlada hormonska oluja u malcu koji bi i mamu i tatu prodao za pljeskavicu sa ćoška. Nema to veze ni sa navikama ni sa pljeskom. Ima veze sa dečijom potrebom da se osamostale, tako što sami sebi obezbeđuju hranu. Da li je ta hrana kerburger ili neko drugo zlo, to je druga tema. Uglavnom, mama iz diskusije je toliko pričala o omega masnim kiselinama 3-6-9 da sam, eto, i ja nešto naučila. Po njenoj priči, deci daje svakodnevno po šaku tih lilula i oni to tako rado zgutaju da je to divota. Pokušala sam da zamislim svog Malog Zmaja u tom uzrastu, kada joj nije padalo na pamet da pojede keks i mleko za večeru. Samo bi me mrko pogledala i rekla "Slano". Možda je za dan uz video igrice dovoljno 3 keksa i mleko. Veranje po drveću, bicikl, roleri i sati trčanja traže hranu za decu a ne za bebe.  Što se tiče tih suplemenata, pa još organskih i sertifikovanih da su organski (šta god to bilo), evo, neka me linčuju ali moja patuljčica je jela hleba masti  i aleve paprike. Mast nije imala sertifikat ali je bila bela kao mleko, jer kad naš rođa ugoji svinju pa je tapne pa napravi te praseće gumene bombone i svinjske suplemente, gladno dete samo traži još paradajza i crnog luka. Inače, da se i ja pohvalim, nema dana da ne zvekne glavicu crnog luka jer je tako u mogućnosti. Ništa hemija. Samo lukac i to da je krupno sečen, da krca pod zubima a kad dune, da sobno cveće samo otvara prozore.

Ista drama je i oko dojenja, samo sam sada naučila da se ne pecam na takve teme. Hajde što sam jedva izbegla razapinjanje na krst jer se nisam dovoljno trudila da imam mleka, što sam trpela komentare kako je hranim veštačkim mlekom jer je meni tako lakše nego su komentari išli do toga da će biti glupava i tupava jer je ne dojim. Da se razumemo, sadašnja trojka iz matematike i 4 iz fizike teško da imaju veze sa time jer ni ja nisam bila bolja u tom uzrastu. Više verujem da je to zbog lenjosti i nespremnosti da kapira ono što je ne zanima, nego do dojenja do polaska u školu. Odnos među nama je odlično razvijen i bez tog sisanja. Što se tiče balansirane ishrane, šta znam, naš dobavljač čika Tanasija odlično balansira ovčiji sir i suvo meso, pa ih dete jede bez problema, ništa joj ne smrdi i nije fuuuuj. Sa ljutom paprikom je na Ti, odavno se vole i poštuju a njenim drugaricama to nikako nije jasno. Kažu, ni crni luk nikad nisu probale, to njihove mame ne vole a ribu jedu samo kad je slava kod babe jer mama kaže da je riba bljak. Pa naravno da će onda suplementi da rade, kad je riba bljak, reka smrdi, ovčetina smrdi, jao malo jagnje, pilence pečeno... Decu trujemo rečima pa filujemo suplementima. Ako to čini dobrog roditelja, neću da budem dobra mama. 

Pustite decu da trče, padaju, veru se po drveću, jurcaju za loptom pa će da ogladne, tvrdim. Od sedenja pred Androidom niko nije ogladneo. Furamo se na peršun u saksiji, da deca nauče da gaje biljke... Šio mi ga Đura. Tolike njive po Srbiji plaču za ljubavlju i oranjem samo nema ko, svi po gradu, jedu suplemente i skupljaju znanje ovog sveta sa Interneta. To motiku ne ume da drži, jer je pobeglo u grad od te iste motike a sad bi da gaji peršun na terasi pa da ga makazicama za nokte secka za u supu od junetine sa organic sertifikatom. Važi. Od motike rastu i pamet i mišići, a boravak na zemlji je zdraviji od okopavanja saksije na terasi čačkalicom, potpisujem.

I ove mere za podsticanje rađanja, ovoliko para za prvo a ovoliko za treće dete.. Jel mora od istih roditelja ili može random? Već vidim neke što su se razvodile više puta, kako merkaju sledećeg đuvegiju. Fina kinta je u pitanju a ljubav dođe i prođe, zar ne? Ne. Deca se ne rađaju za pare. Ne ulazi se u brak sa parama. Na kakvim se osnovama tu životni stubovi postave, tako se održe kad se pare potroše pa svakom po savesti. Ispade kao post na društvenoj mreži. Ako platiš, videće ga više ljudi a ako ne platiš, ljubav je samo organic reach. Ništa tu ne pomažu suplementi. Samo sloboda mišljenja i izbora.



Foto: sa mog stola

Comments

Popular posts from this blog

Priče iz drugog braka XXXII

Priče iz drugog braka XXXIII

Priče iz drugog braka XXXIX